Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2024 YKS EK KONTENJANLA YERLESEN ÖĞRENCİLERİN KAYIT İŞLEMLERİ

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
2024 YKS EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞEN ÖĞRENCİLER İÇİN KAYIT İŞLEMLERİ

 

2024 - YKS ek yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemize yerleşen adaylar kayıtlarını;

 25 Eylül-27 Eylül 2024 tarihleri arasında 

E-devlet(turkiye.gov.tr) üzerinden yapabilecektir. E-devlet üzerinden e-kayıt zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır (Belge zorunluluğu bulunmayan bölümler için e-devlet üzerinden yapılması önerilir). E-devlet üzerinden e-kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle e-kayıt yapamayan adaylar, 

25 Eylül-30 Eylül 2024 tarihleri arasında

 mesai saatlerinde (08:00-17:00) kayıt işlemlerini yerleştikleri akademik birime şahsen giderek veya noter onaylı vekaletname vererek kayıt yaptırabileceklerdir.


 BİLMENİZ GEREKENLER

  • Online veya Yüzyüze, belirtilen tarihler arasında e-kayıt veya şahsen kayıt yapmayan adaylar, herhangi bir hak iddia edemez.
  • Üniversitemiz, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
  • Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği, Sualtı Teknolojisi , Sualtı Kaynak Teknolojisi programlarına yerleşen adayların , ilgili programlarda kayıt için  özel koşul bulunduğundan elektronik kayıt yapmaları mümkün değildir. Bu öğrencilerin; 25 EYLÜL-30 EYLÜL 2024  tarihleri arasında, mesai saatleri içerisinde yerleştikleri akademik birime gerekli evrakları teslim edip yüzyüze kayıt yapmaları gerekmektedir.

 

Yabancı Dil Hazırlık Eğitimi  :

 



..::KAYIT AŞAMALARI::..


2024 YKS Ek yerleştirme  ile Üniversitemize yerleşen öğrencilerin kayıtları iki aşamadan oluşmaktadır.


                               

BİRİNCİ AŞAMA

E-Devlet Üzerinden Üniversite Kaydı.   “E-Kayıt”  (A)

veya

“Şahsen” Yapılacak Kayıt (B)

İKİNCİ AŞAMA Üniversitemize kayıtlanmalarını tamamlayan öğrencilerin ders kaydı işlemleri.

 

 

..::BİRİNCİ AŞAMA::..

 


-A-



YKS EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞEN ÖĞRENCİ ADAYLARININ E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT İŞLEMLERİ

  • Üniversitemize YKS ile yerleşen öğrenci adaylarının, e-kayıt yapabilmeleri için PTT şubelerinden e-devlet şifresi almaları gerekmektedir.
  • E-Devlet şifresiyle https://www.turkiye.gov.tr adresine girerek e-kayıt işlemlerinizi e-kayıt kılavuzunda belirtilen açıklamalara göre tamamlayınız. (E-Kayıt Kılavuzu için tıklayınız)
  • Askerlik durum bilgileri Asker Alma Dairesinden, lise mezuniyet bilgileri Milli Eğitim Bakanlığından e-kayıt sisteminde takip edilebileceğinden, öğrenci adaylarının ayrıca bu durumlarıyla ilgili belge getirmelerine gerek yoktur. Ancak, mezun olduğu halde Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler e-kayıt yapamayacak, sistem tarafından yerleştiği akademik birime yönlendirilecekler ve şahsen kayıt yapacaklardır.
  • İsteğe bağlı ingilizce hazırlık sınıfı bulunan programa yerleşen adaylara, elektronik kayıt aşamasında, isteğe bağlı hazırlık okuyup okumak istemediği bilgisi sorulacaktır. Bu soruya "Evet" yanıtı veren adaylar, kontenjan dahilinde 1 yıl süreli ingilizce hazırlık sınıfı okuyacaklardır. İsteğe bağlı hazırlık sınıfı okuyup, okumama tercihinin sonradan değiştirilmesi mümkün olmamaktadır. [İsteğe Bağlı Hazırlık Sınıfı olan programlar için tıklayınız.]
  • E-kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkodlu bilgisayar çıktısını mutlaka almaları gerekmektedir. 
  • E-devlet üzerinden e-kayıt yaptıran öğrencilerin ayrıca yüzyüze kayıt için gelmelerine veya herhangi bir  belge teslim etmelerine gerek yoktur. 

-B-



YKS SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞEN ÖĞRENCİ ADAYLARININ ŞAHSEN MÜRACAATLARINA GÖRE YAPILACAK KAYIT İŞLEMLERİ

Aşağıdaki programlara yerleşen adaylar Elektronik Kayıt yapamayacaklardır. 

AKADEMİK BİRİM PROGRAM KAYIT ADRESİ KAYIT TARİHLERİ
DENİZ BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİSİ FAKÜLTESİ Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Fakültesi-Öğrenci İşleri Ofisi Terzioğlu Yerleşkesi-Çanakkale Merkez 25-30 EYLÜL 2024 (08:00 - 17:00)
DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU Sualtı Teknolojisi

Denizcilik MYO-Öğrenci İşleri Ofisi , Çanakkale Şehitleri Yerleşkesi-Çanakkale Merkez

25-30 EYLÜL 2024 (08:00 - 17:00)
DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU Sualtı Kaynak Teknolojisi Denizcilik MYO-Öğrenci İşleri Ofisi , Çanakkale Şehitleri Yerleşkesi-Çanakkale Merkez 25-30 EYLÜL 2024 (08:00 - 17:00)

 

Herhangi bir sebeple, E-Devlet sistemi üzerinden kesin kayıt yapmayan/yapamayan adaylar yüzyüze kayıt tarihleri içerisinde aşağıdaki evraklarla birlikte öğrenim görecekleri akademik birime başvurmalıdır.

Akademik Birimlerin Kayıt adresleri ve iletişim bilgileri için tıklayınız.

YÜZYÜZE KAYIT YAPACAK ÖĞRENCİLERDEN İSTENEN EVRAKLAR

 

  1. Lise Diploması Fotokopisi (Aslı yanınızda olması koşulu ile)
  2. 2024 YKS EK Yerleştirme Sonuç Belgesi(İnternet Çıktısı)
  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  4. Kayıt Tarihi itibariyle askerlik ile ilişiği olmadığına dair belge (28 yaşından büyük adaylar için)
  5. Deniz Bilimleri Teknolojisi Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği, Denizcilik MYO – Sualtı teknolojisi, Denizcilik MYO – Sualtı Kaynak Teknolojisi programlarına yerleşen adayların , programın özel koşullarında yer alan belgeleri  teslim etmeleri gerekmektedir.

 

 

BİLMENİZ GEREKENLER

  • Aynı düzeyde başka örgün yükseköğretim programına kayıtlı olduğu tespit edilen adayların (lisans-lisans, ön lisans-ön lisans) kayıtları yapılmayacaktır. Adayların, aynı düzeyde diğer yükseköğretim kurumu ile ilişiklerinin bulunmadığını belgelemeleri halinde kayıtları yapılacaktır.
  • Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan, ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup, staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihi mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Ocak 2025 tarihi mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
  • Üniversite kayıtları tamamen ücretsizdir. Katkı payı/öğrenim ücreti ödemeleri akademik takvimde belirtilen ders seçimi/kayıt yenileme tarihlerinde kurumsal tahsilat yöntemiyle(Tc kimlik Numaranız ile) yapılmaktadır. Hiçbir koşulda herhangi bir IBAN numarasına ödeme yapmayınz. 

 

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ KAYDI VE ÖĞRENCİ KİMLİK KARTI İŞLEMLERİ

*Üniversitemizde ders kayıtlanması yapabileceğiniz, notlarını görebileceğiniz, belge talebi ve diğer işlemlerde  kullanabileceğiniz Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi(UBYS) yazılımı kullanılmaktadır. (ubys.comu.edu.tr)

*Elektronik kayıt veya Yüzyüze kaydınızın tamamlanmasını takiben UBYS hesabınız oluşturulacaktır. Kullanıcı adı : Tc Kimlik numaranızdır.

*UBYS hesabınızın parolası kayıt tarihlerinin tamamlanmasını takiben topluca, telefon numaranıza SMS ile iletilecektir. SMS gelen kadar "e-devlet ile giriş" seçeneğiyle sisteme erişebilirsiniz. 

 

KAYIT DONDURMA İŞLEMLERİ

* Kayıt Dondurma talebi için ders başlangıç tarihinden itibaren 1(bir) ay içerisinde dilekçe ve mazeretini belirten resmi bir belge ile birlikte kayıtlı olduğunuz akademik birimin öğrenci işleri bürosuna başvurabilirsiniz. Kayıt Dondurma ile ilgili Üniversitemiz Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerini inceleyebiliirsiniz.

Örnek kayıt dondurma dilekçesi için tıklayınız

DERS MUAFİYET İŞLEMLERİ

* Ders Muafiyet talebi için kayıt yaptırdığınız ve ilk yarıyılın ilk iki haftası içerisinde onaylı transkript(not durum belgesi) ve ders içerikleri ile birlikte kayıtlı olduğunuz akademik birimin öğrenci işleri bürosuna başvuru yapabilirsiniz. "Ders Muafiyetleri" ile ilgili Üniversitemiz Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerini inceleyebiliirsiniz.

BARINMA OLANAKLARI 

* Henüz Üniversitemize bağlı özel ya da devlet yurdu bulunmamaktadır. Şehir Merkezi , Biga, Çan ve Gökçeada ilçelerinde Kredi Yurtlar Kurumu'na bağlı yurtlar bulunmaktadır. Yurt başvuruları ve yerleştirme işlemleri, Kredi ve Yurtlar Kurumu(KYK) web sitesi üzerinden yapılmaktadır. Yurt başvuru takvimi ve yerleştirme sonuçları için KYK web sitesini takip etmeniz önerilir.

Çanakkale KYK yurtları için tıklayınız.

* Kayıt haftasında, Terzioğlu Kampüsü ve Anafartalar Kampüsü'nde özel yurt tanıtımları yapılmaktadır. 

..::İKİNCİ AŞAMA::..

ÖĞRENİM ÜCRETİ (HARÇ) ÖDEME VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ

2024 Yılında İkinci Öğretim Programlarına öğrenci kabul edilmediğinden, 2024 YKS  Ek yerleştirme ile yerleşen öğrencilerimiz -farklı bir yükseköğretim programında kayıtlı değillerse- herhangi bir ödeme yapmayacaklardır.  

Hazırlık Sınıfı ve Birinci Sınıflar dahil tüm öğrencilerin Akademik Takvimde belirtilen Ders Seçimi tarihlerinde ders seçimi yapmaları gerekmektedir.  (Ek yerleştirme ile yerlesen öğrenciler; elektronik veya yüzyüze kayıtlarını tamamlamalarını takiben UBYS üzerinden ders seçim işlemlerini yapıp, danışmanlarına göndermelidir. Ders seçimi için akademik takvime tanımlı ders seçimi/kayıt yenileme tarihlerinden bağımsız ek süre verilmiştir.)

* Ders seçimi yapmayan öğrenciler, Güz dönemi için öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

* Ders Seçimi Kayıt Yenileme süreciyle ilgili tüm detaylara duyuru üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

 


TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE HOŞGELDİNİZ DİYOR, BAŞARILI BİR ÖĞRENİM HAYATI GEÇİRMELERİNİ TEMENNİ EDİYORUZ.


 

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI 

2024

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Anasayfa Akademik Takvim | Eğitim Kataloğu | Yabancı Diller Yüksekokulu | Elektronik Kayıt Bağlantısı | KYK Yurtları | Destek Sistemi | Akademik Birimlerin İletişim Bilgileri | Sıkça Sorulan Sorular | Çomü Harita Servisi